En cada obra d'art hi ha el misteri de la creació, l'aventura de la distribució i la particularitat de la conservació

8 de des. 2012

CONTINUA L'OBSESSIÓ DE HUNT.LA GERMANDAT DELS PRERAFAELITES III

I és que Hunt va ser un artista amb consciència i va tractar diversos temes socials, especialment els efectes negatius de la industrialització, com la prostitució. En l’obra el despertar de la consciència Hunt presenta un interior d’una casa, mal decorada, mòrbida, bruta, asfixiant, on hi ha una acció en aparença simple; una noia jove s’aixeca de la falda del seu amant, però és una acció carregada de simbolisme, la noia s’aixeca per què veu la llum i es desperta de la situació pecaminosa que protagonitza, i es desperta per que el seu amant canta una cançó que li recorda la innocència de la seva infantesa.
Aquest missatge de despertar de la consciència es reforça en múltiples detalls, el gat, l’home, que juga amb un ocell, la jove, que s’està escapant, a més el gat és sinònim d’infidelitat.


Hunt té més obres de caràcter moralista, com el Pastor mercenari, a part de subratllar la precisió fotogràfica de la natura representada i els colors brillants, el pastor és una obra que critica l’església anglicana, com ho fa Hunt, el pastor està coquetejant amb una jove voluptuosa, mentre desatent al ramat d’ovelles, no oblidem que no és el propietari sinó un mercenari, com que no les cuida algunes s’han mort i el petit xai que està en els braços de la jove menjarà unes pomes verdes, la fruita del pecat de la luxúria, i segurament morirà.
L’al·legoria és simple el ramat és el poble i el pastor és l’església anglicana, el ramat està perdut perquè el pastor no guia el poble.
Altres símbols que anuncien el desastre, el pastor té a la mà la papallona calavera, un símbol de la destrucció conseqüència de la temptació i el pecat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada