En cada obra d'art hi ha el misteri de la creació, l'aventura de la distribució i la particularitat de la conservació

8 de des. 2012

EL DETALLISME OBSESSIU, LA GERMANDAT DELS PRERAFAELITES II


HUNT va ser el més disciplinat i autèntic dels prerafaelites, l’únic que mantindrà els ideals del Prerafaelisme al llarg de tota la seva trajectòria artística.

Minuciós en els detalls, perfeccionista, mai estava satisfet del tot, però una de les obres més espectaculars de la història de l’art té la seva signatura La dama de Shalott, una obra tardana, la van acabar els seus ajudants, ja que ell tenia problemes de visió.

Representa la història de la dama de Shalott, una historia narrada per l’escriptor Tennyson, autor de poemes plens de bellesa i tristesa, ell es va inspirar amb les llegendes artúriques per compondre aquesta història d’amor i mort, i que no va quedar molt satisfet de com Hunt va plasmar aquest drama fantàstic protagonitzat per un jove empresonada per un encanteri en un castell de l’illa de Shalott, en una habitació circular envoltada de miralls, dins un vestidor circular on fa un tapis màgic de la vida que veu  passar al seu davant a través de miralls, mai directament a causa del malefici.
Hunt pinta el moment que la dama veu i s’enamora del cavaller Lancelot, que passava davant del castell en direcció Camelot i es rebel· del seu malefici, vol veure la vida directament, no a través de miralls, s’aixeca, el tapis s’estripa, els fils se li enreden, la cabellera embogeix, vol fugir de la seva presó, però si s’allunya del castell, el seu destí serà la mort, una mort per amor en un context medieval, el tema perfecte per a un prerafaelita.

El desenllaç de la història el va pintar un altre artista, Waterhouse, amb un paisatge de tardor, la bella dama de Shalott navega cap a la seva mort.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada