Les falsificacions en l’art són tan antigues com l’art, un exemple són les còpies romanes d’obres egípcies o gregues.
En el Renaixement trobem múltiples exemples de falsificacions de grans mestres com Rafa el, però normalment les falsificacions es feien d’artistes morts, per evitar possibles conflictes.

Actualment les falsificacions responen a les necessitats, a la demanda i a la moda, sovint són portades de diaris; notícia! S’ha descobert una falsificació penjada en les parets d’un museu! Però també és una curiositat i desperta admiració perquè els falsificadors han aconseguit enganyar a directors de museus, experts, estetes de l’art i intel·lectuals pedants.
Cal diferenciar una falsificació d’una còpia, perquè una falsificació és una obra d’art executada amb intenció d’enganyar, d’induir a l’error, la còpia no, però de falsificacions convincents n’hi ha poques perquè és molt difícil, cal imitar l’estil d’un altre artista, generalment un gran pintor o escultor, s’han de trobar els materials adequats (la tela, els pigments...), imitar el pas del temps i introduir la falsificació en el mercat de l’art sense ser descoberta.
Entorn a les falsificacions hi ha múltiples curiositats, per exemple l’obra de Salvador Dalí és la més falsificada, especialment pels preus alts que assoleixen les obres del geni català i la gran quantitat d’obres que va produir, el segueix de molt a prop Picasso, que segons l’expert en delictes d’art Noa Charney és perquè Picasso agrada a la màfia, als terroristes i als narcotraficants. I el tercer de la llista és Joan Miró.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada